melaka food trip

On Saturday, a few noobs and I went to Melaka negeri bersejarah to visit Hang Tuah to have a food fest.

First stop, satay. Or sate. Or meat on sticks, however you want to call it.

Melaka - ShaolinTiger hantam all the satay
ST so greedy

Melaka - Fireangel and KY eats satay
KY so pervert

Melaka - Kim ate everything
Kim champion!

Then off to Jonker street for pohpiah…

Melaka - soliciting for poh piah

More on this poh piah over at KY’s… I can’t tell you how it was because I didn’t eat it.

Then the best cendol and otak2 evar OMG!

Melaka - Fireangel eats cendol and otak otak

I don’t mind having 5 of those πŸ˜€ The cendol not FA kthx.

(one FA is enough for us to share :D)

Then there was some other food which I’m sure the others will blog about later.

Melaka - Suanie poses

I love the old Melaka walkways.

At night we went for satay celup.

Melaka- - Finally Kim gave up

Even though she gave up at the end, she was still champion! Way to go!

comments

Comments

  1. Hey, I was in Melaka too on Saturday, hhaha πŸ˜‰

  2. 38 sticks of sate and 29 sticks of satay celup. Kim teh pwn!

  3. Hmmm…why Melaka? Penang lar!

  4. WOAH. are all those sticks in front of kim’s hers…? hahahha. tabik.
    didnt even know she was bad (why would i, but still)

  5. So how many satay sticks can Shaolin Tiger stuff in his mouth?

  6. satay celup? what’s that?

    and PLEASE let there be 5 fas, one of them at least is bound to be gay. HEHEHEHEHEHEHE

  7. fuyoh Kim champion… can even see the blood from the battle in the last pic

  8. phuiyo! suan mia pose looks dem hot!!!

  9. 29 sticks, not bad for a girl. Haha! Glad you all had fun in Malacca. πŸ˜€

  10. Kiss the Lean Machine goodbye, I guess. Heh. BTW, the thanks for the shoutout the other day. It’s done wonders for my complexion!

  11. been studying in malacca last time but i didn’t know they have delicious otak2… gotta try that one day.. i love otak2… πŸ˜€

  12. And nobody visit Puri hotel? rugi lar.

  13. yeay! friends! So happy! muaks!

  14. i’m hungry, tired, sleepy and envy!!!!

  15. Suanie, your pic at the archway resembles… Err… Ahem ahem selling their ahem ahem in red light districts.

    *scampers away*

  16. pelf: Oo was it fun?

    Matthew: Will do!

    Lainie: ‘back’, u mean… πŸ˜›

    Nonnie: too many. ask him.

    Chen: erm ok πŸ˜› (satay celup is great. google, noob :P)

    wingz: bleh

    Jason: wanted to contact you, but i only thought of that en route to melaka πŸ˜›

    mad: lean machine rocks ok πŸ˜€ what shout out? oh the one where i screamed your name at the train station

    zemms: i was in muar for 2 yrs, this one in melaka was very much comparable!

    moo_t: whats that?

    stupe: nyeh nyeh

    anttyk: har har bleh

  17. hahahahaha Kim look like she gonna puke oledi!!!
    man i miss those satay eating contests. i wan!!!

  18. CEI. lok lok is it???

  19. Holy shit, this is the second time I said someone has been bad.
    BACK! I MEAN BACK!

  20. Great pics, I just have to taste the food sometime in my ever shortening life πŸ™ Haha, love Kim’s pic, that’s the smile of a champion with a full stomach!

  21. I used to think Capitol satay celup was nice but not until I chanced upon a new shop called Satay Celup Nyonya at Taman Melaka Raya, road heading towards Dataran Pahlawan. Unlike the others, this sauce has a tangy twist with a little bit of sweetness. I think this satay celup is now DE BEST!! Sedap sekali!! Hygienic and clean and each stick is only RM0.50 but it’s not halal tho!! Go try and judge it for yourself … Bon Appetit ;o)

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge